Mazumtirgotājs "Rimi Latvia" Latvijā ražotus piena produktus veikalos neplāno novietot atsevišķā plauktā, kamēr mazumtirgotājs "Maxima Latvija" šādu iespēju gatavs izvērtēt, ja saņems rakstisku vai mutisku aicinājumu piedalīties sabiedrības informēšanas kampaņā "Godīgs piens", aģentūra LETA uzzināja, aptaujājot mazumtirgotāju pārstāvjus.


Mazumtirgotāja "Rimi Latvia" pārstāve Dace Preisa aģentūrai LETA uzsvēra, ka sadarbība ar vietējiem ražotājiem vienmēr ir bijusi viena no "Rimi Latvia" prioritātēm, tāpēc jau patlaban "Rimi" veikalos ir redzama īpaša atšķirības zīme "No Latvijas laukiem", kas liecina par to, ka produkts ražots Latvijā.

Pēc viņas teiktā, arī lielāko daļu "Rimi" privātās preču zīmes piena produktu ražo Latvijā. "Runājot par piena produktiem, kas tiek ražoti zem "Rimi" privātās preču zīmes, priekšroka tiek dota vietējiem ražotājiem, ja tie spēj nodrošināt tīklam nepieciešamo apjomu un konkurētspējīgu cenu," sacīja Preisa. Tādējādi "Rimi" veikalu tīklā Latvijā ražotus piena produktus nav plānots novietot atsevišķā plauktā, jo tiem tāpat tiekot dota priekšroka.

Mazumtirgotāja "Maxima Latvija" komunikācijas vadītāja Liene Dupate-Ugule aģentūrai LETA sacīja, ka "Maxima" veikalos Latvijā ražotā piena īpatsvars veido 77% no kopējā šajos veikalos pieejamā attiecīgo produktu apmēra. Tāpat uzņēmums dažādos veidos atbalsta Latvijā ražotus produktus, veikalos norādot, ka tas ir Latvijā ražots produkts, Latvijā ražotus produktus nodalot atsevišķi, tostarp pienu.

Komentējot to, vai "Maxima" veikalos pašmāju piena produktus plānots novietot atsevišķā plauktā, lai pircēji tos labāk var atpazīt, Dupate-Ugule atzina, ka šāda ideja jāvērtē. Taču idejiski "Maxima Latvija" iestājas par vietējiem produktiem, it sevišķi, piena produktiem, tos dažādi atbalstot ar mārketinga aktivitātēm.

"Par konkrēto akciju "Godīgs piens", neesam saņēmuši ne rakstisku, ne mutisku informāciju piedalīties šajā akcijā, bet kopumā esam atvērti dažādiem piedāvājumiem un aktivitātēm, lai veicinātu vietējā piena noietu," viņa sacīja.

Jau ziņots, ka ar mērķi informēt cilvēkus par to, kā atpazīt vietējo produkciju, un aicināt viņus importētā piena vietā izvēlēties vietējo, Lauksaimnieku organizāciju sadarbības padome (LOSP) plāno īstenot sabiedrības informēšanas kampaņu "Godīgs piens", kurā tirgotāji tiks mudināti veikalos pašmāju produktus novietot atsevišķā plauktā, lai tos var atšķirt no ievestajiem.

LOSP valdes loceklis un Piena grupas vadītājs Guntis Gūtmanis akcijas atklāšanā teica, ka ir pēdējais brīdis domāt par atbalsta mehānismiem vietējā tirgus aizsardzībai un mudināt pircējus priekšroku dot Latvijas izcelsmes pienam, lai nākamajā valsts simtgadē Latvijas iedzīvotājiem būtu iespēja uzturā lietot Latvijā ražotus piena produktus. Viens no veidiem, kā to paveikt, ir izglītot cilvēkus par vietējiem produktiem. Tāpēc kampaņas organizatori rosina Saeimas deputātus parūpēties par to, lai Latvijas veikalos tiktu izveidoti nodalīti plaukti vietējiem un importētajiem piena produktiem, kas pircējiem palīdzētu sekmīgāk orientēties piedāvājumā.

Kampaņā iesaistīti arī vairāki plašā sabiedrībā zināmi cilvēki, tostarp mūziķis Jānis Stībelis, kuri aicina Latvijas iedzīvotājus dzert vietējas izcelsmes pienu. Tāpat Latvijas iedzīvotāji ir aicināti sociālajā tīklā "Facebook" atbalstīt kampaņu, lietojot tēmturi #GodīgsPiens.

LETA jau ziņoja, ka saskaņā ar LPCS pērn pausto, Latvijā ražotā piena īpatsvars tirgū samazinās un būtiski palielinās importētā piena apmērs. Tostarp atsevišķi veikalu tīkli Latvijā joprojām turpina iepirkt piena produktus, kuri nav ražoti Latvijā, un piedāvāt tos zem privātajām preču zīmēm.

leta.lv